Texts & Press

Beings and Worlds: Kerstin Ergenzinger's Notational Sketches and Perceptual Systems, Alexandra Waligorski

In her artistic works, Kerstin Ergenzinger uses machines as media and instruments for conducting inquiries with regard to the world...

Une Histoire Naturelle Toucher l’ambiguïté de Kerstin Ergenzinger et Thom Laepple chez Oboro, Daniel Canty

[fr] Kerstin Ergenzinger et Thom Laepple fabriquent des systèmes nerveux. Non seulement ont-ils récemment donné naissance à une petite fille au nom lumineux d’Elin1, ...

Machines That Resemble Us, Claudine Hubert, 2014

Interested in the relationship between humankind and nature’s inscrutability, Kerstin Ergenzinger creates installations that evoke a subtle, though invisible, presence, a kind of “non-absence” embodied through animated, organic objects. ...

VIDA Art Awards, Interview: When perception leads to doubt

Kerstin has won the First Prize in VIDA 15.0 with Rotes Rauschen (Red Noise), an installation formed by a curved sculpture, suspended in the air, and a seismometer.

Digital Brainstorming: Algorithmische Träume im Haus der elektronischen Künste HeK Basel

Interview. Dominik Landwehr hat sich mit der Kuratorin Sabine Himmelsbach und mit dreien der beteiligten Künstler unterhalten: Ralph Baecker (D), Kerstin Ergenzinger (D) und Pe Lang (CH).

Time & space, between noise and signal, meeting with Kerstin Ergenzinger and Simon Stellmer

Interview & Podcast, Creative Disturbance

zeich[n]en, Kunstmuseum Bonn, 2014

Publikation zur Ausstellung zeich[n]en, Kunstmuseum Bonn, 9.11.2014-25.1.2015